[RÖPORTAJ] 10+Star 2018 Şubat Sayısı

10: 2016’da Aralık sayısında 10+Star’la resimli bir dergi için çekim yaptın ve şu anda bizim kapak modelimizsin.
Cha Eunwoo: Gurur duyuyorum. O zaman “Bir dahaki sefere biz kapak modeliyken buluşalım,” dedim ve bu gerçekleşti. Yeni yıl enerjisi iyi hissettiriyor.

10: Öncelikle tebrikler. 23 Şubat, ASTRO'nun iki yaşına girdiği gün.
Moonbin: İlk albümümüzü çıkarmamız dün gibi fakat şimdi beşinciyi çıkardık. Bu mümkün oldu çünkü biz AROHA’ya sahibiz. Ek olarak, kamera arkasında bize hevesle yardım eden kadromuz da büyük bir rol oynamıştır bunda. Üylerime, etrafımızdaki insanlara ve herkese müteşekkirim.

10: 2016'da en genç erkek grubu olarak çıkış yaptınız fakat, Sanha hariç hepiniz birer yetişkin haline geldiniz.
Rocky: 1 Şubat'a geçerken 2017 MBC Gayo Daejejeon’da. Gün değiştikçe, içimde bir yetişkin havasının yayıldığını hissettim (herkes güler).
Cha Eunwoo: Bu yıl 22 yaşında oldum. Bence, bir insan yaşlandıkça daha da havalılaşır bu yüzden hızla büyümek istiyorum. 10 yıl sonra ASTRO’ya yaraşır ve güçlü, rahat bir statüye sahip ve diğer insanların güvendiği bir Cha Eunwoo olacağıma inanıyorum.
Yoon Sanha: Büyümek üzgün ve hüzünlü hissettiriyor bana. Çıkış yaptığımızda tüm eğlence sektörünün en genciydim ama şu an benden daha gençleri var. En genç olmanın bir sürü iyi noktası vardı… Ne olursa olsun sonsuza kadar ASTRO’nun bebeği olarak kalmak istiyorum (herkes güler).

10: Altın Köpek Yılı yıldızı MJ’in hedefleri neler?
MJ: Şu an 25 yaşındayım. Diğer üyelerin genç olduklarını gördüğümden büyüme konusunda aşırı mutlu değildim (güler). Sabırsız hissetmemeye çalışıyorum. Köpek Yılı’nın yıldızı olarak, bu yıl kendimi gerçekten geliştirmek, dikkat çeken sonuçlar yaratmak istiyorum.



10: Moonbin, 12 yıl önce DBSK’in müzik videosunda oynadın. Geçen yıl askeri servislerini tamamlayan DBSK, bu yıl yeniden promosyon yapacak bu yüzden nasıl hissediyorsun?
Moonbin: O zamanlar, U-KNOW Yunho Sunbae-nim’in küçüklük hali olarak ‘Balloons’ta oynamıştım ve geçen sene, bir müzik yayını sırasında bu şarkıyı söyledim. Şarkıcı olduktan ve müzik videosunda olduğum şarkıyı bir kez daha söyledikten sonra, garip hissettim. DBSK Sunbae-nimler sayesinde şarkıcı olma hayali kurmuştum. Onlar benim için çok özel olan kıdemlilerim gerçekten. Geçen sene duyduğuma göre, U-KNOW Yunho Sunbae-nim beni hatırlıyor sanırım. Olur da bir yayın istasyonunda karşılaşırsak, kalbim çok hızlı atacakmış gibi hissediyorum. Ona “Seni izledim, ciddiyetle öğrendim ve şarkıcı olma hayaliyle yaşadım.” demek istiyorum (güler). Umarım, daha havalı bir şarkıcı olmak için olgunlaşır ve birilerinin hayalleri olurum. Gerçekten bundan gurur duyarım.

10: Geçen iki yıla baktığında en unutulmaz olay neydi?
MJ: Bir sürü var… Eğer içlerinden bir tane seçecek olsam, bu geçen sene Temmuz'da olan ilk solo konserimiz olurdu. ASTRO’nun Robong-ie’ diye adlandırılan lightsticki ilk kez o gün tanıtıldı (güler). Konser başladı ve hayranlarımızın tuttuğu robong-ieler parıldadı. İnanın, bu görüntü daha tatlı görünemezdi.
Cha Eunwoo: Ben de konsere hazırlanmaktan mutluluk duydum ama ayrıyeten, benim için zordu. Çıkış yaptığımızdan beri hayal ettiğim yapılacaklar listemdeki şeylerden birini silebildim bu yüzden mutluydum. Çıkardığımız şarkı sayısının yirmileri aşması da büyüleyiciydi. Diğer şarkıcıların konserlerini izledikten sonra sahnede başrol olmak, beni derin bir duygu denizinde  bıraktı. O zamanlar beni yoran şey,  konserime ve albüme hazırlanırken aynı zamanda da dizi çekimimin olmasıydı bu yüzden dayanıklılığımı yıprattı.
Ama bu sayede programlarımın çoğunda artık bitkin hissetmiyorum.

10: 2017 MBC Gayo Daejejeon’da performansınız ve AROHA’ların kart bölümü popüler bir konu haline geldi.

Cha Eunwoo: Uzun zamanlar boyunca hatırlayacağım bir sahneydi. Kayıt gününde, performans videosunu çekmeden önce hayranlarla atletik bir bölümümüz vardı. Gerçekten eğlenceliydi. Kart bölümüne gelince, hayranlar ayrı ayrı bunun için neredeyse iki saat pratik yaptılar. Biz gizlice onları izledik. Bekleme alanında bir delik vardı bu yüzden onları gözlemledik ve fanlar gerçekten çok ama çok tatlıydılar (güler). Onlar benim hayranlarım oldukları için gurur duydum. Yayından sonra kart bölümünü tekrar tekrar defalarca izledim.

10: Duyduk ki, yurtdışındaki hayranlarınızla birlikte olan programlar nedeniyle meşgul olacakmışsınız.
JinJin: ASTRO, Taipei ile başlayarak uluslararası turu ‘ASTROAD’a devam edecek. Geçen sene Seul konserinde gerçekleştirdiğimizle aynı fakat sergilemek için özel bir sahne eklemeyi deneyeceğiz. Hatta önceki ilk solo konserimizdi, bu nedenle pişman olduğumuz şeyleri telafi etmemiz gerektiğini düşünerek hazırlanıyoruz.
Yoon Sanha: Bu dünya turundan sonra ASTRO’yu tüm dünyaya tanıtmak istiyorum. Birkaç defa denizaşırı konserlerde yer aldık  fakat  solo tura katılmamız bizim için bir ilk. Bu sadece adımızı oralarda duyurmak için değil, biz insanların ASTRO’nun üstün bir grup olduğunu fark etmelerini istiyoruz.

10: İlk çıkışınızı yaptığınızda umduğunuz yöne doğru gidiyor musunuz?
MJ: Bence beklediğimden daha hızlı çalışıyoruz. Promosyon yapalı öyle çok uzun bir zaman olmadı ama çok sevgi alıyoruz.
Cha Eunwoo: Hayal ettiğim gibi değildi. Fakat hala kendime “Hey, iyi iş çıkarıyorsun” diyebilecek kadar olgunlaştığımı düşünüyorum (güler).



10: 2 yılda hangi alanlarda ilerlediğinizi düşünüyorsunuz?
Moonbin: Çıkıştan beri elde ettiğim bir sürü şey var. Çıkış yapmak; harekete geçmek ve becerileri kullanma dönemiyken, stajyer olmak; silahlarımı inşa etmem ve becerilerimi geliştirmem için bir dönemdi. Bu süreçte hangi durumda hangi beceriyi kullanmam gerektiğini öğrendim.
MJ: Ben evde en genci, grupta en olgunlarıyım. Başlangıçta hyung rolünü yanlış oynamamın nedeni bu. Zaman geçtikçe yavaş yavaş güvenilir olan ve genç üyelerine bakan bir hyung olmaya çalıştım.
Cha Eunwoo: Bireysel Cha Eunwoo, sosyal becerilerini geliştirdi ve sabrı öğrendi. Grup ASTRO benlik duygusu kazandı. Albümlerimizin yapımına daha çok katılıyoruz. Bu yüzden bir sonraki albümde daha fazlasını bekliyorum.

10: Cha Eunwoo tek başına ‘ASTRO’nun yüzü’ olarak fazlasıyla promosyon yaptın. Bir yük ve sorumluluk hissetmiş olmalısın.
Cha Eunwoo: İlk çıkış yaptığımızda çok yorucuydu. Üyelerin benim yüzümden etkileneceğinden endişeliydim. Ama şu an öyle değil. Omuzlarımdaki yükün hafiflemesi işlerin benim için daha iyi gittiğine bir işaret (güler). Eğer her şeyin en iyisini yaparsam gruba o kadar iyi etki eder diye düşünüyorum. Üyeler de şimdiden iyi gidiyorlar. Çabucak büyüyüp birlikte iyi yerlere gelmek istiyorum.
JinJin: Eunwoo çok olgun. Hiç kibirli değil. Kişisel promosyonlarında görüp öğrendiklerini gruba aktarmaya çalışıyor. Örneğin, son zamanlarda Show! Music Core’da sunuculuk yapıyor ve sahneleri izledikten sonra gelip “Bu grup bunda çok iyi, biz de deneyelim mi?” diye öneriyor. Ben de onu dinliyorum ve daha fazla araştırma yapıyorum. Lider olarak Eunwoo’ya minnettarım. Sanırım ‘sıra’ denilen şey burada oluşuyor. Eunwoo’dan başlayarak bu sıra tüm üyelere gelecek. Son zamanlarda Binnie’nin promosyonlarını bekliyorum. Şarkı söylemekte ve rol yapmakta iyi bu yüzden umarım bunları kullanır ve çeşitli promosyonlar yapar. 



10: Yapmak istediğiniz bir promosyon var mı?
Moonbin: Eğer fırsat doğarsa rol yapmayı denemek ve varyete programlarında yer almak istiyorum. ‘Olive’s One Night Food Trip’ gibi bir yemek yayını! Tatları açıklamada kendime güveniyorum (güler). Ayrıca SBS’in Law of the Jungle’ına katılmak istiyorum. Asla unutamayacağım bir anı olurdu. Eğer ormana gidersem, normalde keyif aldığım şeyleri hafife almamam gerektiğinin farkına varmaz mıydım? Bunun geriye dönüp kendi durumuma bakmak için iyi bir fırsat olduğunu düşünüyorum.
Rocky: Rap de Allah vergisi ancak ben şarkı söylemekte, dansta ve söz yazımında da iyi olmak istiyorum. Üniversite giriş sınavı için oyunculuk dersleri aldım ve onun çekiciliğini hissettim. Yavaşça hepsini başarmak istiyorum. Her şeyi yapabilen bir şovmen olmak benim hedefim (gülüyor). Üyelerimle gruplar olarak promosyon yapmak istiyorum. Örneğin, benimle MJ hyung. Herkes, ben rap yaparken MJ hyung şarkı söyleyecek sanıyor ama rolleri değiştireceğiz. 
MJ: Bu... Bunun yayınlanabileceğini düşünmüyorum. Bunu sadece hayranlarımıza gösterelim. (Herkes güler) 

10: Çıkışınızdan 2. yılınıza kadar sizinle olan AROHAlara ne söylemek istersiniz? 
Cha Eunwoo: Bir şarkıcının hayranlarına karşı böyle hissetmesi doğru mu bilmiyorum ama bizimkiler çok güvenilir ve çok gururluyum. Teşekkürler. AROHAların güvenebileceği ve gurur duyabileceği şarkıcılar olmaya çalışacağız. Tereddüt etmeyin ve promosyon yaparken birlikte eğlenelim. 
Yoon Sanha: Hayranlar eskisi kadar aegyo yapmamamın kötü olduğunu düşünüyorlar. Bilinçli olarak yapmıyor değilim. Belki de büyüdüğüm içindir fakat artık iyi olmuyor (herkes güler). Bunun yerine AROHAlarla daha fazla iletişim kuran Yoon Sanha olacağım! 
MJ: Olduğumuz yere AROHAlar sayesinde ulaştık, bizi övün ve ilgilenin. Sizi ileride daha mutlu edeceğiz. Bize güvenin ve bizimle koşun. Daha iyisini yapacağız.



10: ASTRO’ya ne söylemek istersiniz? 
Cha Eunwoo: Daha fazlasını yapın. Önümüzde hala uzun bir yol var bu yüzden kibirli olmayın. Başlangıçta belirlediğimiz hedeflere odaklanalım ve istekle koşalım.
Rocky: Hadi bunu yapalım. Ne olursa olsun, üstünde sıkı çalışın ve bu güçle 1.liği kazanın. 
Moonbin: Birlikte olduğumuz stajyerlik günlerinin üstünden 5 yıl geçti ve bu zamanda ilişkimiz birbirimizi bildiğimiz ve anladığımız bir noktaya geldi, bu grup çalışmamızı devam ettirelim ve sıkı çalışalım. 
JinJin: Hadi eğlenelim. Hepimizin içindeki hırs çok fazla bu yüzden streslendiğimiz zamanlar çok oluyor, ama bu her olduğunda etrafınıza bakın ve umarım, birbirimizi kollarken iyice eğleniriz.
MJ: Mutlu olalım. Şimdiye kadar yaptığımız gibi, pes etmeden devam edersek gülümseyeceğimiz günler gelecek. 
Yoon Sanha: İyi gidiyorsunuz. Bunu yapabiliriz. Biraz daha güçlü olalım.


Kor-Eng: 99pmh
Eng-Tur: ASTRO Turkey

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Grup Hakkında Bilgi

ASTRO'nun Bu Güne Kadar Yayınladığı Şarkılar Listesi