[SHINDONGAH] 'Yenileyici-doller' 'Tazı-doller' ASTRO Döndü

Asıl promosyonlarınıza ara verdiğiniz zamanda durmadan Amerika, Kanada, Kazakistan gibi ülkelerde yurtdışı performansları sergiliyorsunuz. Akılda kalıcı bir şey oldu mu?
Cha Eunwoo: Performansımız için Kazakistan'a giderken oraya daha önce hiç gitmediğimiz için hayranlarımızın olup olmadığı konusunda biraz endişeliydim. Fakat havalimanına ulaştığımızda birçok insan çoktan oradaydı. "JinJin, Rocky" diyerek gelen yolcular alanında duyabileceğimiz kadar yüksek sesle altımızın da isimlerini söylüyorlardı bu yüzden onlara minnettarım. Güzel bir anıydı.

Duyduğuma göre Amerika'da çok hayranınız var. Belli ki sizi sokakta bile tanıyanlar olmuş.
MJ: Çok değillerdi ama biraz vardı (güler). Hepimiz hamburger almak için Broadway Bulvarı'ndaydık ve etrafımda "ASTRO" diyen kişileri duyabiliyordum. Hatta birisi gelip bizim Astro olup olmadığımızı sordu. Biz de şaşkındık.
Moonbin: Amerika performanslarımızı bitirmiştik ve Kanada'ya gidebilmek için havalimanında uçak bekliyorduk. Bir yabancı bize apaçık gözlerini dikerek bakıyordu. Bizi tanıyıp tanımadığını merak ettik ve bize gelip "Siz BTS misiniz?" diye sordu (güler). Daha çok çalışmamız gerektiğini düşündüm (güler).
Cha Eunwoo: New York Broadway'de BTS sunbaenimi dev ekranlardan birinde gördüm. Çok havalıydı. Onu gördüğümde çok çalışmamız gerektiğini düşündüm (güler). Fakat yine de bu zaman zarfında performans sergilerken çok enerji kazandık. (Kore'den) ayrılmadan önce gelecek kişilerin büyük bir kısmının Asyalı olacağını düşündüm fakat performans alanında gördüğüm seyircilerin %80-90'ı farklı etniklerdendiler. Şarkılarımıza eşlik ettiler ve zevkle dans ettiler. Bizim hakkımızda çok şey bildikleri belliydi. Mutlu ve minnettardım.

Bir sürü K-pop grubu var, sizce neden insanlar özellikle Astro'yu seviyorlar?
Yoon Sanha: Birçok insan bize üyeler arasındaki arkadaşlığın ve sahnedeki takım çalışmamızın çok iyi olduğunu söylüyor. Video çekip V App'e yüklüyoruz ve yabancı fanlar gönderiler arasında uzun aralar olunca üzülüyorlar. Bence insanlar üyelerin doğal hallerini ve her birimizin karakterini seviyorlar.
Moonbin: Bu zamana dek yayınladığımız şarkıların birçok öldürücü noktaları vardı. Bir kez dinlediğinizde aklınızda yer edinen kısımlar var bu yüzden bence insanlar bunları akılda kalıcı buluyor. Ayrıca bazılarının canlı atmosferimizi beğendiklerini duydum. Bizim müziğimizde biraz daha fazla pop havası hissedebilirsiniz.
Rocky: Astro üyelerinin farklı kişilikleri olsa da beraber olduğumuzda ortaya çıkan bir sinerji var. Eğer tercihlerimize dikkat ederseniz Eunwoo hyung balad, MJ hyung trot müzik* ve Sanha akustik seviyor. Ben hip-hop seviyorum. Sevdiğimiz ve iyi olduğumuz şeyler bu kadar farklıyken sahnede birbirimizi tamamlıyoruz ve sanırım bunu seven hayranlar var.

Bütün üyeler 'yetenekli idoller' şarkı söylemede ve dans etmede iyiler. Bu da ASTRO'nun gücü değil mi? 
Moonbin: Promosyon yaparken, bazen kısa zamanda hazırlamamız gereken sahneler oluyor. 'Immortal Song' ve 'Sugarman'e katıldığımız zaman gerçekten kısa bir sürede hazırlanmıştık. İyi yapabilir miyiz diye merak ettik ama birlikte toplanıp şevkle hazırladığımız zaman, sonunda iyi bir iş çıkarabildik. Böyle zamanlarda nasıl yükseldiğimizi hissedebiliyorum ve bu ASTRO ile gurur duymamı sağlıyor.
Rocky: Stajyerlik zamanımız uzundu. Zaman içinde çok şey hazırladık ve henüz göstermediğimiz birçok şey var. Bence ileride daha iyi yanlarımızı gösterebileceğiz.

ASTRO mükemmel fandomu ile ünlü. Unutulmaz bir hayran var mı? 
JinJin: Performansımız için Amerikada olduğumuz zaman, 'Bir Dilek Tut' Vakfı aracılığıyla ASTRO ile tanışmak isteyen bir hayran ile tanıştık. Genç hayran performans başlamadan önce çalışma odamıza geldi ve bizi gördüğü anda gözyaşlarına boğuldu. Birlikte resim çekildik, çeşitli şeyler hakkında sohbet ettik ve ona "Sağlıklı ol, mutlaka tekrar buluşalım." dedik. O an hakkında çok düşünüyorum. Gerçekten daha iyi olmasını umuyorum.

İleride performans sergilemek istediğiniz bir ülke var mı? 
Rocky: Afrika! K-pop grupları Afrika bölgesine pek gitmiyor. Umarım ASTRO yeni bir yol açabilir. Mısır gibi ülkelere gitmek istiyorum.
Moonbin: Birleşmiş Milletlere gitmek istiyorum. ASTRO'nun popun doğduğu yerde popüler olması güzel olur.
JinJin: Henüz ASTRO'nun gitmediği birçok bölge var. Bu tür yerlere gitmek istiyorum. Meksika'ya ilk gittiğimizde çok endişelendim. Kazakistan gibi, hayranlarımız var mı diye merak ettik ama aslında gittiğimizde, orda bizim için bağıran/tezahürat yapan hayranlar vardı ve bu bizi çok şaşırttı. Kendileri oldukça eğlendiler dolayısıyla biz de gaza geldik. Bu tür deyenimler için gitmek istiyorum.
MJ: Ben Dubai'ye gitmek istiyorum. Ayrıca İspanya'ya gitmek istiyorum ve Bull Festivalinde açılış sahnesinde performans sergilemek istiyorum (gülerler). Henüz Çin'e gitmedik fakat yakında oraya da gitmek istiyorum.
Yoon Sanha: Avusturalya'ya da gidersek güzel olur. Umarım daha önce gitmediğimiz bütün ülkelere gidebiliriz.

İleride ulaşmak istediğiniz bir hedefiniz var mı? Lütfen bize ASTRO ve kişisel olarak ulaşmak istediğiniz hedeflerden bahsedin.
MJ: Gocheok Sky Dome, Japonya Tokyo Dome, Amerika Super Bowl Stadı gibi yerlerde ASTRO adı altında solo bir konser vermek hayalim. Şahsen ise, şansım olursa trot müzik* denemek isterim. Bir de bir müzikalde sahne almak istiyorum.
Yoon Sanha: ASTRO henüz bir müzik programında birincilik alamadı. Ben de Kore’nin en büyük etkinlik alanında konser vermek istiyorum. AROHA ile daha fazla iyi vakit geçirebilmeyi umuyorum. Kişisel olaraksa, akustiği seviyorum, bu yüzden bir gün Roy Kim sunbae-nim’inki gibi sakinleştirici bir albüm çıkarmak hayalim.
Rocky: Tabii ki ASTRO olarak birincilik kazanmamızı ve büyük sahnelerde olmamızı istiyorum. Ama bu her şey değil. Dürüst olmak gerekirse, "harika bir sanatçı" kavramının kesin bir açıklaması olduğuna inanmıyorum. Sanatçılar hayranlarının bir numaraları değiller mi zaten? Buna takılmak istemiyorum, benim asıl hedefim tüm üyelerle aynı şimdiki gibi iyi geçinmek ve uzun süre hep beraber promosyon yapabilmek. Şahsen ise, kendimi farklı alanlarda zorlamayı seviyorum. Şarkı yazabilen, rol yapabilen, elinden her iş gelen çok yönlü biri olmak istiyorum. Eğer yeterince çalışırsam, fırsatların karışma çıkacağına inanıyorum. Geldiğinde fırsatları kaçırmamak için, şimdiden kendimi hazırlayacağım.
JinJin: Rocky’nin de dediği gibi, bütün üyelerle uzun süre boyunca hep beraber promosyon yapmayı umuyorum. Umarım, beraber yükselip her şeyi beraber tecrübe ederiz. Öyle zamanlarda grubumuzun büyüdüğünü hissedebiliyorum. Hızlıca bir numara olabilmek güzel olurdu, ama ben daha çok bu basamakları yavaş yavaş çıkmak ve bir gün BTS sunbae-nimler gibi büyük konser alanlarında konser veren bir takım olmamızı istiyorum. Kişisel olarak, şarkı yazarlığı üzerine çalışıyorum. Rocky ve benim bunun için ayrı çalışma yerlerimiz var. Bu daha başlangıç ama, daha çok çalışıp, albümlerde yer alıp, bir gün kendi başıma bir albüm çıkarabilmeyi umuyorum.

Moonbin: Ben de uzun süre boyunca promosyon yapabilmiş “uzun ömürlü” bir şarkıcı olmak istiyorum. ASTRO’nun akıllarda "performans verirken havalı görünenler" olarak kalmasını umuyorum. Bence bir şarkıcının en havalı olduğu an sahnede olduğu an çünkü. Diğer üyelerin de dediği gibi, farklı farklı tecrübeler yaşarken yavaş yavaş yükselmemizi umuyorum, ve bizim büyük sahnelerde konser verme sıramız geldiğinde, sahip olduğmuz her şeyi çekinmeden ortaya koyabilmemizi istiyorum. Kişisel olarak, şarkı yazarlığını denemek istiyorum. Varyete programlarına da ilgi duyuyorum. “Laws of the Jungle” gibi programlarda ya da yemek yeme yayınlarında başarılı olurdum muhtemelen.
Cha Eunwoo: Ben şu an bir dizi çekiminin ortasındayım. Beni destekleyen insanlara iyi yönlerimi göstermek istediğim için elimden geleni yapacağım ve iyi bir iş çıkaracağım. ASTRO’nun bir üyesi olarak, takımıma yardımcı olacak her şeyi yapmaya hazırım. Biz altı kişi, tek bir vücuduz. Ben ASTRO’dan Cha Eunwoo ve bu rolde elimden gelenin en iyisini yapmak istiyorum. İleride ballad* stilini denemeyi de planlıyorum. Üyelerle bu konuyu konuşacağım, bunu ASTRO’nun bir albümüne eklersek güzel olur. (güler)
Moonbin: Ben, şahsen, nüfuzlu biri olmak istiyorum. İstediğini koruyabilecek biri. Burada ya da yurt dışında yürek parçalıyıcı bir olay olduğunda şarkıcıların yaptığı yorumlar büyük etki bırakıyor. Öyle iyi bir etkiye sahip olan biri olmak istiyorum.

Son olarak lütfen hayranlarınıza bir şeyler söyleyin.
JinJin: Temmuz sonunda özel albümümüz çıkıyor. Ağustos ayında Japonya konserimiz var ve onun ardından büyük ihtimalle yeni bir albüm için hazırlanacağız. Hayranlarımızla olabildiğince çabuk buluşmak istiyorum. Düzenli olarak neler yaptığımızı sosyal medya üzerinden sizlere göstereceğim.
Yoon Sanha: 5. albümümüzün promosyonlarını tamamlayalı uzun bir süre oldu. Bizi uzun zamandır bekliyor olmalısınız. Umarım özel albümümüz çıkınca birlikte eğlenebiliriz. Güzel anılar yaratmak istiyorum.
Rocky: Her zaman bize inanan ve bizi seven AROHAlara müteşekkirim. Uzun bir süre olmasına rağmen bizi beklediğiniz için teşekkürler. İleride sizi hayal kırıklığına uğratmayan bir ASTRO olacağız.
JinJin: Bunun, ASTRO'nun AROHA ile yaptığı bir gezi olduğunu düşünüyorum. Umarım hayranlarımız omuzlarındaki yüklerden kurtulabilir ve bizimle eğlenebilir. Umarım sayemizde mutlu ve güzel anılar biriktirirler. Kendimizi yenileyeceğiz bu yüzden gerçekten çok sıkı çalışıyoruz.
Moonbin: Uzun süreye rağmen bizi bekleyip gözettiğiniz için teşekkürler. ASTRO'nun yaşadığı iniş çıkışlar, olmak istediğimiz pozisyona ulaşmamızda bize yardımcı olacak. Sadece, hayranlar bizimle bu acıları paylaştığı için üzgünüm. Aynı zamanda müteşekkirim. Ne kadar zor olsa da sevilmeye değer şarkıcılar olduğumuza inanmak için çok sıkı çalışacağım. Umarım bizim yanımızda olmaya devam edersiniz.
Cha Eunwoo: Müteşekkirim ama üzgünüm. Yaptıklarımızla kendimizi kanıtlamamız kelimelerden yüz kat daha iyidir bu yüzden daha iyi promosyonlarla size geri ödemek istiyorum. Biraz daha tahmin etmek sizin için iyi olacak.
MJ: Hayranlarla olabildiğince erken buluşmak için çok çaba harcıyoruz. Bizi beklediğiniz için teşekkür ederim. Geri dönüşümüzle size mükemmel ve havalı yanlarımızı gösterebileceğiz bu yüzden beklemeye devam edin. Olabildiğince hızlı bir şekilde sizinle buluşacağız.


*Trot müzik: K-pop müziğinin en eski formu olarak kabul edilen müzik türü.

Kor-Eng: 99pmh
Eng-Tur: ASTRO Turkey

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Grup Hakkında Bilgi

ASTRO'nun Bu Güne Kadar Yayınladığı Şarkılar Listesi