ASTRO - Marie Claire 2019 Şubat Sayısı


S. Geri dönüşünüze 4 gün kaldı, hepiniz iyi hazırlandınız mı?
Moonbin: Omuzlarımızda bir sürü yeni şeyin yükü olduğu için gerginim ama bir yandan da heyecanlıyım. Büyük bir şevkle hazırlanıyoruz.

S. Dördüncü yılınızdasınız bu yüzden eminim ki, birbirinize uyum sağlamanız artık daha az vakit alıyordur, değil mi? Stajyerlik dönemlerinizi de işin içine katarsak muhtemelen birbirinizi bir aileden fazlası olarak görüyorsunuz.
JinJin: Büyüleyici bir şey bu. Hep birlikte olduğunuz için zevklerimiz ve düşüncelerimiz benzemeye başladı. Herhangi bir şarkıdan bir kısmı söylediğim esnada başka birinin de aynı yeri söylediği oluyor. Neden bilmiyorum. Sonra hepimiz şaşırıyoruz.
Cha Eunwoo: Bunun nedeni, hepimizin benzer şeyleri dinlemesi.
Moonbin: Bazen ben aklımdan şarkı söylerken başka birinin sesli söylediği de oluyor.


S. Yalnızca siz altınızın bildiği bir şaka veya gizli bir işaret var mı?
Rocky: Küçüklükten beri birlikte stajyerlik yaptık bu yüzden de, özellikle Moonbin hyung ile, birbirimize bakışlar atarız ve konuyu diğerlerine taşımak yerine anlaşır, hemfikir oluruz. Konuşmadan “Hadi yapalım şunu!” gibi şeyler söyleriz.
Moonbin: Sahnede dönüp bakışlarımızla gözlerimizle birbirimize, “Zor, değil mi? Öyle. Fighting.” dediğimiz anlar oluyor.
Cha Eunwoo: Tıpkı bugünkü gibi, dergi çekimi yapacağımız zaman, kendimizi göstermek ve fotoğrafın güzel çıkması için altımızın arasında genel bir boşluk olması gerekiyor. İlk dergi çekimimizi yaptığımızda altımız bir sırada dizilmişti ve bir kişi öne çıktığında herkes onu takip edip ona uymuştu ama şimdi biri öndeyse diğerleri ona ayak uydurup geri çıkıyor. Kendi aramızda doğal bir harmoni geliştirdik.


S. Eğer birine ASTRO derseniz hemen sizi “ferahlatıcı idoller” diye tanımlıyor. Önceki röportajda Eunwoo, ortaokul ve lise öğrencilerinin ferahlatıcılığıyla kıyaslayarak ferahlatıcılığınızdaki aşamalardan bahsetti, bu yüzden ilk full albümünüz na tarz bir ferahlatıcılık içeriyor?
Cha Eunwoo: Bu sadece benim kendi düşüncem ama bu albüm, bir nevi Avrupalı ferahlatıcılığı havasında.


S. Batı Avrupa mı?
Cha Eunwoo: Doğu Avrupa. Albümde, Prag’ın vintage havası var ama bir yandan da size, Viyana’nın klasik müziğini hatırlatıyor. Teaser videolarımız da aynı şekilde.

S. Diğer üyeler de hemfikir mi?
Jinwoo: Böyle bir açıklamada bulunduğunuz için çok minnettarım (güler).
Eunwoo: Ferahlatıcı ama bir yandan da olağanüstü ve biraz da seksi.

S. ASTRO hakkında konuşurken danstan bahsetmeyi pas geçemezsiniz. Ana şarkınız, “All Night”ın koreografisinden bahsedin lütfen.
Rocky: Bence en benzersiz koreografimiz.
Cha Eunwoo: Benzersiz mi? Bizim dansımız?
Rocky: Diğerlerine göre daha yerdeyiz...
JinJin: Bizim için çetin bir iş. Seksi olarak tanımlayabiliriz ama yerlerde uzanıp yuvarlandığımız bir sürü kısım var. Gücümüzü etki yaratmamız gereken yerlerde kullanıp kalan kısımlarda kendimizi dinlendiriyoruz., arkasında hikâye olan bir koreografi yapmayı denemiştik. Sanırım genel olarak iyi bir akışın olduğu bir koreografi oldu. Üyeler için yeni bir hava bu.


S. Eğer albümünüzdeki 10 şarkıdan birini seçecek olsanız bu hangisi olurdu?
Cha Eunwoo: İki tane seçemez miyim? Biri, Love Wheel; ASTRO ve AROHA kendi çitlerini oluşturuyormuş gibi hissettiriyor (aralarındaki bağı geliştirmek, her şeyden ayrı tutup bir bütün haline gelme anlamında). Bu albümün konsepti, birlikte parlak bir yere yönelmek ve bence, bunu en iyi ifade eden şarkı da o.  Bir diğeri ise kendi üyelerimizin bizzat bestelediği “Bloom” şarkısı.
Moonbin: Ben de iki şarkı seçerdim. İnsanlara ferahlatıcı bir his veren “1 In A Million” ve yalnızca ASTRO’nun vokalistlerinin söylediği, farklı yanlarımızı görebileceğiniz “Role Play”.
JinJin: Ana şarkımız, “All Night”. İlk kez örneğini dinledikten sonra melodiyi aklımdan hiç çıkaramadım. Yapmamızı çok istediğim bir şarkıydı. Şarkı genellikle tiz ses istiyordu ve üyelerimiz, bunu yapmayı becerdi.
MJ: Bu albüm, gösterdiğimiz bir sürü seksi yanımızı içeriyor lakin ASTRO’nun ferhalatıcı havasını özleyenler, “1 In A Million”u dinleyebilirler.
Rocky: Yaylı çalgılarla başlayan bir ballad olan "Bloom".
Yoon Sanha: Ben, nispeten daha güçlü bir his veren “Moonwalk”ı seviyorum.


S. İdollük mesleği bakımından, çabanın muhakkak başarı ile oranlı olduğunu düşünmüyorum. Çünkü herkes çok sıkı çalışıyor. Huzursuz hissettiğiniz ya da hayal kırıklığına uğradığınız zamanlarda kendine söylediğiniz veya yaptığınız herhangi bir şey var mı?
Moonbin: Çokça imaj çalışması yapıyorum. Bazen beni terletecek kadar kuvvetli. Şarkıcı olmakta, gerekli olan beceriler önemli ama nasıl düşündüğünüze, nasıl davrandığınıza ve nasıl kendinizi sergilediğinize bağlı olarak büyük bir farklılık yaratabiliyor.
Cha Eunwoo: Ben de çaba ve elde ettiğinizin şeyin arasındaki ilişkinin (net) orantılı olduğunu düşünmüyorum. Bu tarz düşüncelere karşı yenilmektense yapabileceğim şey için daha çok çalışırım ve eğer koşularımın düzenini bir de başarılı olduğum zamanları arttırırsam  iyi bir fırsat hayli hayli kapımı çalacaktır. Bin-ie’nin de bahsettiği gibi, zihin kontrolü önemli. Son zamanlarda telefonumdan spor ile ilgili olan animasyonları izlemeye başladım. Belirli bir dağarcıkları var. Başarısız olduktan sonra başardığınız, bunalımla karşılaştıktan sonra üstesinden geldiğiniz ama ondan bir şeyler kapabileceğiniz belli hikayeler. İşte zihnimi böyle kontrol ediyorum.


S. Bu yüzden sığınacak bir yere sahip olmak önemli.
Cha Eunwoo: Evet, önemli.
Rocky: Yaptığı işte iyi olan ve sıkı çalışan bir sürü insan var… Bazen oturup düşünüyorum sahiden birincilik kazanmamız gerekiyor mu ve parlamamız için buna ihtiyacımız var mı diye. Eğer sayılara odaklanırsanız hayal kırıklığınız, her şeyden çok daha büyük olacaktır. Bence önemli olan, hoşça vakit geçirmemiz ve bize inanıp bizi takip AROHAlar’ı düşünmemiz. Çünkü biz bunu kısa süreliğine ya da günü birlik yapmıyoruz.
JinJin: Utanç vericiydi.
Cha Eunwoo: Şahsen, sonuçların da önemli olduğunu düşünüyorum. Önemli ama bu yine de kendimizi onlara bağlamamız anlamına gelmez.


S. En son kaçtığınız ya da saklandığınız yer neydi?
JinJin: Bir keresinde birlikte kaçmayı denemiştik ama kaçamamıştık. Hep kayak merkezine gitmek istemiştik. Konserlerimizi bitirmiştik ve boş bir günümüz vardı, biz de baş menajerle konuşup bu konuya ona açalım dedik. Onu aradım ve söyledim, o da anında reddetti.
Moonbin: Ben de o zaman kendi kendime, “Ona bundan bahsetmemeliydik, direkt gitmeliydik. O zaman, fırça yemiş olsak dahi en azından gitmiş olurduk.” diye düşündüm (güler).
MJ: Geri dönüş yapmak üzere olduğumuz için yaralanırız diye endişe etmiş olmalı.
Yoon Sanha: Doğru.
JinJin: Haklıydı, bu yüzden de gıkımızı çıkarmadık.


S. Nerede, kiminle ve ne yaptığınızda en çok kendinizmiş gibi hissediyorsunuz?
Yoon Sanha: Eve gittiğimde değil de yurtta kaldığımda daha rahat hissediyorum şu sıralar.  Hayatımın üçte birini orada geçirdim bu yüzden tatillerde eve gittiğimde dahi yapacak pek bir şey bulamıyorum. Hyunglar ile zaman geçirmek daha rahat, böylelikle doğal yanlarım ortaya çıkıyor.
Cha Eunwoo: Belirli bir zamanda kendim olmaktansa her anda kendimmişim gibi düşünüyorum. Rahatlık seviyelerinde farklılık olsa da. Her daim kendimi tanımıyormuş gibi hissediyorum. İşte bu yüzden bu röportajı yapıyoruz, bana öyle geliyor ve şu anda rahat hissediyorum. Fotoğraf çekmek hoşuma gidiyor. Bir durumu kendim olduğum an olarak tanımlamaktan ziyade kendi hakkımda daha çok şey bilmek isterim.


S. ASTRO’da sorumlu olduğunuz kısımlar dışında, günlük hayatınızdaki özellikleriniz nelerdir?
MJ: Benim özelliğim gürültü çıkarmak.
Moonbin: MJ, ortalığı şenlendirir.
MJ: Üyelerle çok oynadığım için öyle ve beni mutlu eden şey de bu.
JinJin: O zaman niye bundan o kadar üzgün bir şekilde bahsediyorsun? Ağlayacakmış gibi duruyorsun (güler).
Moonbin: Başkalarına söylenmesi gerekeni direkt yüzlerine söylemede iyiyim. Mesela MJ ve JinJin hyunga egzersiz yapmalarını söylüyorum. Çok denedim ama bir türlü başaramadım. Bu günlerde Sanha egzersiz yapmaya gidiyor. Gururlu hissediyorum. Bir diğer özelliğim de hyunglar ile dalga geçmek.
JinJin: Haklısın. Bu senin yaptığın en iyi şey!
Rocky: Benimkisi, Eunwoo hyung’u kızdırmak.
ASTRO: O, Eunwoo’nun düşmanı.
Cha Eunwoo: O çok korkunç (güler). Üyeler gerçekten de yaramaz bu yüzden de birbirimizle gırgır geçip kızdırarak oynuyoruz.
JinJin: Eğlenceli. Normalde pratik yapıyor olmalıyız ama bir bakıyoruz, her şeyi salmış başka şeylerle uğraşıyoruz.


S. Son konuşmanızın konusu neydi?
MJ: Çok şey hakkında konuşmayız ama her ne oluyorsa birden konuşma yoldan çıkıyor.
Moonbin: Konuşma, “Aldığım şeyi kim yedi?” ile başlıyor ve sonra biri, “Kimse yemedi.” diyor ama ardından biri diyor ki, “Çoraplarım ortada yok.” Yine bir üye çıkıp diyor ki, “Kıyafetlerimi kim aldı?”. Ne olduğunu kimse bilmiyor diye hırgür ediyoruz ardından da ne yiyeceğimiz üzerine tartışıyoruz.
JinJin: Nereye gideceğimizi düşünmeden rastgele ünlü bir restorana gidiyoruz.
Moonbin: Özellikle böyle anlarda hemfikir oluyoruz.
Rocky: Sonrada işe geri dönüp pratiğe devam ediyoruz.

S. Bu albüm için duymak istediğiniz şeyler nedir?
MJ: Verdiği aralık uzun olan ama beklemeye değer bir grup olduğumuz.
JinJin: “Grup olduğumuz” mu? (MJ, geçmiş zaman kullandığı için böyle bir tepki veriyor)
MJ: Biz bir grubuz.
Yoon Sanha: Bir şeyler duymayı istemekten çok, birinin, bizden bahsedildiği zaman daha çok araştırmak istediği bir grup olmamızı umuyorum.


 S. Son olarak, genellikle giymediğiniz tarzda kıyafetler giydiniz ve hiç denemediğiniz bir konsept denediniz, nasıl hissettiniz?
MJ: Ben ciden bu tarzı çok sevdim. Bir nevi ilgi çekme meraklısıyım (ASTRO, hep bir ağızdan yüksek sesle öksürür ) bu yüzden daha önce hiç denemediğim tarzları denemeyi çok seviyorum.
JinJin: İlk kez böyle bir şey yaptığımız için eğlendik. Fotoğraflarda da, videoda da.
Cha Eunwoo: Futbol videosunu çekerken ben birinci oldum.
Moonbin: Ben tenis kralıyım!
MJ: Kaç sayı yaptın?

Kor-Eng: 99pmh
Eng-Tur: ASTRO Turkey

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Grup Hakkında Bilgi

ASTRO'nun Bu Güne Kadar Yayınladığı Şarkılar Listesi