[RÖPORTAJ] K-Pop'ın Süper Rookie'si İle Tanışma

➤ Öğrenciyken hayalleriniz nelerdi?
Bence ben hayallerimi çok sık değiştirdim. O zamanlar bir futbolcu olmak isterdim, bir mahkeme salonu dramasından sonraysa bir savcı. Ah, bir keresinde de sunucu olmak istemiştim! Bir hayale tutunmaktansa, hayalimi birçok kez değiştirdim sanırım. Neyse ki elime iyi bir fırsat geçti ve şimdi bir şarkıcı olarak havalı bir işteyim (güler).

➤ Ne zaman bir şarkıcı olmak istedin?
Dürüst olmak gerekirse, bu iş koluna düşmem dramatik bir hikaye. Şu sıralar ünlü olmaya merak salan birçok öğrenci var. Ama şimdi dedikleri gibi, okul zamanlarında zerre ilgim yoktu. Cidden hiç yoktu. Müzik dinlemek ve müzik videoları izlemek hoşuma gidiyordu ama bir kez olsun şarkıcı olmayı, şarkı söylemeyi ve dans etmeyi, ekranlarda görünmeyi ve bunları istemeyi aklımdan geçirmedim. Fakat tesadüfen Fantagio'dan (Cha Eunwoo'nun şu anki şirketi) oyunculuk teklifi aldım. İlk başta toplantıya endişesiz bir şekilde gitmeyi kabul ettim. Ancak toplantı zamanı, akademiye gitmem gereken zamanla çakıştı ve dolayısıyla "Ah, galiba gidemem." diye düşündüm. Ama büyüleyici bir şekilde akademiye gittiğim gün, hocam bana "Dongmin-ah (Cha Eunwoo'nun gerçek adı), oyunculuk teklifine açık değil misin?" diye sordu. Bunun üzerine ben de ona o gün toplantım olduğunu, akademiye geldiğim için de gidemeyeceğimi söyledim. O da "Ben zamanlamayı ayarlayacağım, gitmen senin için iyi bir deneyim olur diye düşünüyorum. Toplantıya gitmeye ne dersin?" diye cevap verdi ve ben de "Gitmeli miyim?" diye içimden geçirdim. Gidip aynı zamanda annemle birlikte iyi yemeklerin tadını çıkarırız diye düşünerek Seoul'deki toplantıya katıldım. Şimdi düşünüyorum da, bu bence bir kader (güler). Eğer öğretmenim olmasaydı, muhtemelen şu an şarkıcılık yerine başka bir şey yapardım. Öğretmenime daima minnettarım.

➤ Stajyerlik günlerinizin en zor tarafı neydi?
Şirketten gelen bir teklifle stajyerlik hayatıma oldukça şanslı başladım. Ama staja katılıp başladığımda orada sahiden görsel, dans ve ses üçlüsüne sahip birçok stajyer vardı. Birçok kez aklımdan "Ah, böyle olmaz. Bu benim yolum değil." diye geçirdim. Bu yüzden yaklaşık bir aylık bir izin aldım. Ama dinlendikten sonra, kendimi bir kez daha sorgulamak istedim. "Bunu aşmalıyım, aşmam gerek," gibisinden düşünüyordum (güler). Böylece dört sene zorlu bir staj hayatı geçirdim ve geçen yıldan bir önceki yıl, şubatta çıkış yaptım.

➤ Bir şarkıcı olarak, çevrendeki şeyler sana ne zaman zor geliyor?

Bir idolün mesleği grup olarak yaşamayı da içine alıyor, bu yüzden bir sürü şeyi göz ardı edip olduğu gibi kabullenmeniz gerekebiliyor. Ayrıca programlarımızı birçok kez gün ağarırken bitirmemiz veya sonuçlamamız gerekiyor, bu fiziksel anlamda zor ve bunları yığmaksa sizi geriyor. Öyle zamanlarda zihin kontrolü yapıyoruz ve diğerlerini düşünürken bunun üstesinden geliyoruz. İyi yapmak zorundayız. Çünkü bu bizim sorumluluğumuz. Diğer yönden, dişimi sıkıp keyfime bakarsam ayakta kalabilirim gibime geliyor.

➤ Şarkıcı olmanın en değerli olduğu an ne zaman?
Sanırım benim için sahne hazırlamak en değerlisi. Dans etmek ve bir performansı oluşturmak yoktan var etmenin başka bir yolu. Ne zaman üyelerle bunu yapsak başlarda tünelin sonundaki ışığı asla göremeyecekmişiz gibi geliyor ama sonradan her şey takır takır işlemeye başlıyor ve bu yüzden çok mutluyum. Daha önce üyelerle "Immortal Song" programına çıkmıştık. Programımız aşırı derecede doluydu bu yüzden yeterli pratik yapacak zamanı bulamamıştık. Elimizden gelenin en iyisini göstermek istiyordum ama yeterince çalışamadığımız için endişeliydim. Benim üyelerden farklı olarak piyano çalmam da gerekiyordu bu yüzden en son pratiği bitiren hep ben oluyordum. Ama sonuçlara bakarsak hepimiz elimizden gelenin en iyisini yapmaya çalıştık. Koreografiyi hazırladık, şarkıyı düzenledik ve başarılı bir şekilde performansı bitirdik. Bu tür durumlar en kazançlı olduğumuzu hissettiğim anlar. Performansımızı bitirdikten sonra hayranlarımız ya da seyircilerin bizim için tezahürat yaptığını görünce yeniden canlanmışım gibi hissediyorum, sanki hiçbir şey önceden düşündüğüm kadar zor değilmiş gibi. Bu benim küçük bir şey için psikolojik olarak yıpranamam diye düşünmeme sebep oluyor ve eğer yatmadan önce fancafedeki destek mesajlarını okursam ya da twitter'a yüklenen fotoğraflara bakarsam o gün ne kadar zor bir gün olursa olsun rahatça uyuyabiliyorum. Bu en ufak anlar sayesinde bile ne kadar güzel bir meslek seçmiş olduğumu anlıyorum.

➤ 2018'de yapmak istediğin şeyler ne? 
Üyelerle konuştuğumuz bir şey var (güler). Henüz 1. olamadık. Seneye hayranlara gözle görülebilir bir hediye vermek istiyorum. Programda birinci olan kişiler açıklanırken diğer şarkıcılar hep arkada duruyor, değil mi? Birinci olan şarkıcılara gerçekten ama gerçekten çok kıskanç gözlerle bakıyorum ve üyelerle eğer orada ismi okunan grup biz olsaydık nasıl hissedeceğimizi konuştuk. Bu yüzden bu seneki hedefimiz birinci olmak!

➤ Senin ayrı bir hedefin var mı?
Her şey olabilir ama bence yaptığın işin ne kadar değerli olduğunu anlamak için o işi severek yapmak gerek. Sadece yaptığım şey ile eğlenmek? Her üyenin hassas olduğu noktalar var ve ben yapabildiğim şeyleri daha iyi yapmaya çalışıyorum. Daha zor şeyleri kolay halde getirmek ve şu an yaptığımdan daha fazlasını başarmak için. Aslında biraz gevşeyip eğlenerek yapmaya çalışırsam rahatlıkla başarabilirim ama kişilik olarak çok çabuk endişelenen biriyim bu yüzden daha ufak hedefler belirleyip ona göre ilerlemem daha iyi olmaz mı?

➤ Sürekli geleceği ile ilgili hayal kuran öğrencilere vermek istediğin bir tavsiye var mı? 
Bence sadece eğlenmeye bakmalısınız. Anı yaşayıp zevk alın. Sonucu tabii ki çok önemli ama yaptığınız şeyi eğlenerek yaparsanız bence belirlediğiniz hedef otomatik olarak gerçekleşir. Biliyorum çok klişe konuşuyorum ama benim inanmak istediğim şey bu. Umarım her zaman güçlü olursunuz ve asla pes etmezsiniz. Ayrıca umarım soğuk havalarda dikkatli olup hasta olmayan ve ebeveynlerine iyi davranan kişiler olursunuz! Fighting! (güler)

➤ Son olarak öğrecilerin okul zamanlarında yapmalarını tavsiye ettiğin bir şey var mı?
Sadece karşınıza çıkan her fırsatı değerlendirin. Dürüst olmak gerekirse lisedeyken okul gezisine hiç gitmedim yani siz bana göre daha fazla şey yapmış olabilirsiniz. Sadece eğlenmenize bakın ve "Bunu yapmak zorundayım." demek yerine her anınızı değerli kılın ve hayattan zevk almaya çalışın!
Kor-Eng: 99pmh
Eng-Tur: ASTRO Turkey

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Grup Hakkında Bilgi

ASTRO'nun Bu Güne Kadar Yayınladığı Şarkılar Listesi